Nedan listas andra instanser du kan kontakta om du inte är nöjd med svaret från FOREX klagomålsansvarig.
Konsumentrådgivare
Om du vill ha en opratiskt bedömning av hur företag ska hantera kundklagomål kan du kontakta Konkurrens- och konsumentverkets konsumentrådgivare. Deras hemsida och kundservice ger genrell information om kundklagomål.
Postadress:
Konkurrens- och konsumentverket, PB 5, 00531 Helsingfors
Besöksadress:
Fågelviksgränden 2, 00530 Helsingfors
Telefon:
+358 29 505 3030, mån–fre klo 9.00–15.00.
Hemsida:
www.kkv.fi
Konsumenttvistenämnden
Konsumenttvistenämnden har ingen informationsservice så om du vill ha generell information bör du kontakta en konsumentrådgivare. Nämnden hanterar bara skriftliga klagomål.
Address:
Hämeentie 3, PL 306, 00531 HELSINKI
Telefon:
+358 29 566 5200
E-post:
kril@oikeus.fi
Hemsida:
https://www.kuluttajariita.fi/sv/index.html
Rättslig instans
Du har även möjlighet att ta ditt ärende vidare till rättslig instans.
https://www.oikeus.fi/tuomioistuimet/sv/index.html
EU:s onlineplattform för tvistlösning
Om du har ingått avtal med FOREX via webbplatsen kan du också anmäla ärendet genom att använda EU:s onlineplattform för tvistlösning.
www.ec.europa.eu/odr
I formuläret på onlineplattformen ska du ange följande mejladress till FOREX: reklamaatiot@forex.fi